18 Nisan 2014 Cuma

Tığ İşi Lale Modeli


Merhabalar, bahar gelmişken ben de lale bahçesi gibi bir model açıklamasıyla sayfamı şenlendirmek istedim.. Modeli battaniyede, mutfak için dekoratif tutaçlarda, kız çocukları için saç bandında, mobilyalarınıza uygun yastık-kırlentte yani istediğiniz yerde kullanabilirsiniz.. Sık iğne olduğu için çok da sağlam ve dayanıklı olacaktır..
Gelelim açıklamamıza zemin için tercihen beyaz, yeşil ve istediğiniz herhangi bir renk orta kalınlıkta iplik ve buna uygun tığa ihtiyacımız olacak..


Yapmak istediğiniz şeyin büyüklüğüne göre istediğiniz ölçüde zincir çekip üç sıra sık iğne yapın..


Yeşil ipliğimize geçip (beyaz ipliğimizi içten ilerleterek) 4 tane sık iğne yapıp 5 zincir çekiyoruz.


Aynı yere sabitleyip 6 zincir çekiyoruz.


Aynı yere sabitleyip 5 zincir çekiyoruz.


Yine aynı yere sabitleyip sık iğneye devam ediyoruz.


9 sık iğne yapıyoruz, sonrasında yine zincir kısmına geçiyoruz, bu şekilde sıra sonuna kadar gidiyoruz.


Tekrar beyaz ipliğe geçip sık iğnelerin üstünü dolduruyoruz.


2 zincir çekip alt sırada yaptığımız zincirleri arkaya alarak sık iğne yaptığımız yerden devam ediyoruz.


Sıra sonuna kadar örüyoruz.


Üst sırada hepsini sık iğne yapıyoruz. ( zincirin içine bir sıkiğne yapılacak.)


sırayı bu şekilde tamamlıyoruz..


Bir sıra daha sık iğne yapıyoruz.


Dördüncü sırada 4 sık iğne yapıp kırmızı ipliğimize geçiyoruz.


Tığımızı alt sırada yaptığımız yaprakların ortada olanın içinden geçirip arkadan beyaz kısımdan bir ilmek çıkartıyoruz.


6 tane trabzan yapıyoruz..


Tığımızı ilk trabzanın içinden geçirerek ilk ve son trabzanı birleştiriyoruz.


Beyaz ipliğimizle diğer yaprağa kadar sık iğne yapıyoruz. (kırmızı ipliği içten yürütüyoruz.)


Sıra sonuna kadar aynı işlemlere devam ediyoruz.


Üç sıra beyaz ile sık iğne yapıp yeşile geçerek devam eden sıraları yapıyoruz..










12 yorum:

  1. Harikasın canım ya,yine beni baştan çıkardın...2 renkli bebek battaniyesinin örneğini çıkardım,ondan öreyim derken şimdi bu laleleri çok beğendim...ellerine sğalık...ayrıca benim çilekli çantama da bir göz at istersen çilekli yaka ve bere de ördüm...çantam için http://tatesal.blogspot.com.tr/2014/03/cilek-modeli-mini-canta.html sevgiler hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülincim cevabını yazmadan doğruca seni ziyaret ettim ellerin dert görmesin canım, blog aleminden ayrı kalalı bir çok güzelliği kaçırdığımı farkettim.. Hayırlı cumalar :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim canım güzel yorumlarını okudum,görüşmek üzere...

      Sil
  2. çok güzel olmuş canım ellerine sağlık ne kadar albenisi yüksek bir model .

    YanıtlaSil
  3. Amazing tutorial
    thanks for sharing.
    happy easter from Spain
    Rose

    YanıtlaSil
  4. büyük emekle hazırlanmış, bilgi aktaran detaylı bir bir blog yazısı olmuş, çok kıymetli bir paylaşım şekli bu, ellerinize emeğinize sağlık:) kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  5. çoook güzel, model güzel, anlatım çok iyi, teşekkürler.
    Şapka modeli olarak çok iyi duracağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Wawwwwww yine harika bir iş ellerine sağlık. ..

    YanıtlaSil
  7. magazin ve kadın neden hep iç içedir :)

    YanıtlaSil
  8. ÇOK GÜZEL BİR MODEL.. ayrıntılı paylaşıma teşekkürler.. :)

    YanıtlaSil