16 Haziran 2014 Pazartesi

Çilek Lif Açıklaması


Merhabalar, hayırlı günler diliyorum.. Yaz gelse de örgüden vazgeçemeyenler elimde ufak tefek işim olsun diyenler için hem kolay hem şirin çilek lif açıklayacağım bugün.. Hadi başlayalım..
Gerekli malzeme: Üç renk lif ipliği. (Yeşil, beyaz ve istediğiniz bir renk) ve uygun kalınlıkta tığ.

6 zincir çekip oluşturduğumuz halkanın içine aralara ikişer zincir çekerek sekiz tane fıstık yapıyoruz..

İkinci sırada ilk boşluğun içine iki tane fıstık yapıyoruz. (aralardaki zincir sayımız hep iki olacak.)

Devam eden boşluklara sırayla üç fıstık yapıyoruz..


Tekrar aynı boşluğa iki fıstık yapıyoruz.. (böylece iki yandan arttırma yapmış olduk.)

Üçüncü sıranın sonunda görüntümüz bu şekilde olacak..

Her sırada yanlarda aynı yerlerde arttırma yaparak örmeye devam ediyoruz.

Büyüklüğü istediğiniz kadar yapabilirsiniz. Ben arttırmayı 12 sıra yaptım..
(ilk sırayla beraber 13 sıra örmüş oldum.)


Bir sıra arttırma yapmadan örüyoruz..


Sıra bittiğinde iki zincir çekip sık iğne yaparak yandaki boşluğa geçiyoruz.


Arttırma yaptığımız yerin üstüne geldiğimizde iki fıstığı birlikte kapatarak eksiltme yapıyoruz.. (her iki yanda..)


Yeşil ipliğimizle dört zincir çekip aynı yere sık iğneyle sabitliyoruz.

bir zincir çekip yandaki boşluğa geçerek sık iğneyle sabitliyoruz.

Tam ortaya gelen yere denk geldiğimizde dört zincir çekip sabitledikten sonra 12-15 zincir çekiyoruz..

Geriye dönüp ilk sık iğneye tutturuyoruz.

Tekrar geriye dönüp zinciri sık iğneyle dolduruyoruz.

Sıra bitene kadar kenar oyamıza devam ediyoruz.


Yapraklar için 13 zincir çekiyoruz.

İkinci zincirden itibaren 12 sık iğne yapıyoruz.

İki zincir çekip yaptığımız sık iğnelerin karşısına 10 sık iğne yapıyoruz.

İki zincir çekip geri dönüyoruz. ( Bundan sonraki sık iğneleri yaptığımız sıranın üstünde oluşan zincir şeklinin dışta kalan kısmına batarak yapıyoruz. Resimde göstermeye çalıştım. Böylece boyutlu bir görüntü elde edeceğiz.) 10 sık iğne+1 boşluğa sık iğne yapıyoruz.

İki zincir çekip boşluğa 1 sık iğne+ 10 sık iğne yapıyoruz.

İki zincir çekip geri dönüyoruz. 11 sık iğne+1 boşluğa sık iğne iki zincir bir boşluğa + dokuz sık iğne yapıyoruz.

İki zincir çekip dönüyoruz. 10 sık iğne + 1 boşluğa sık ine 2 zincir bir boşluğa + 10 sık iğne yapıyoruz.

İki zincir çekip dönüyoruz. 11 sık iğne + 1 boşluğa sık iğne yapıp ipliği kopartıyoruz.

Yapraktan 3 tane yapıyoruz.

Çiçek için 6 zincir çekip halka yapıyoruz. 4 zincir ipliği 2 kere dolayarak 3 uzun trabzan yapıyoruz.

Dört zincir çekip halkaya sabitliyoruz.

Aynı şekilde 3 yaprak daha yaparak çiçeğimizi tamamlıyoruz.


Yaprakları ve çiçeği lifimizin üstüne dikerek örgümüzü bitiriyoruz.

Kolay gelsin hanımlar, başka bir açıklamada görüşmek üzere şimdilik hoşçakalın :))

61 yorum:

  1. HI
    WONDERFUL JOB.
    CONGRATS
    HAVE A NICE WEEK
    MIVA

    YanıtlaSil
  2. Merhaba:)
    Çok güzel bir lif olmuş elinize sağlık..Açıklamalar da gayet net ilk fırsatta deneme yapacağım.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin pişman olmazsınız, sevgiler :)

      Sil
    2. Hep yapmak istediğim bir modeldi teşekkürler açıklama için

      Sil
    3. Çok teşekkür ederiz. Gayet kolay ve güzel bir lif modeli olmuş yayınlayan kişiye çok teşekkür ederiz...

      Sil
  3. Cok guzel olmus cok begendim boyle bir lifi nekadar zamanda yapiyorsunuz acaba merak ettim tesekkurler Sevgi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer hızlı örülürse, 2 - 2,5 saat içinde bile bitebilecek bir model, çok kolay,

      Sil
  4. Lif örmeyi hiç bilmiyordum ama sayende onu da öğrendim.Hakkını helal et canım her şeyde olduğu gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helal olsun Aslıcım, açıklamalarımın işe yaradığını gördükçe çok mutlu oluyorum, teşekkür ederim, öptüm kocaman :)))))

      Sil
  5. emeğine sağlık selma hanım çok güzel açıklamışsın

    YanıtlaSil
  6. yine çok şekersin :) ne güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
  7. Selmacım harika bir model ve harika bir açıklama olmuş eline emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. Açıklamalarınız çok ayrıntılı ve anlaşılır olmuş ellerinize sağlık
    her yerde böyle güzel açıklama olmuyor...
    Bloğunuza bugün rastladım artık hep gelirim.
    bende beklerim
    http://gelincikzamanlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  9. Sayende ben de ördüm canım. Elbette seninkiler kadar güzel olamadılar ama bana çok iyi geldi onlarla uğraşmak :)) Teşekkür ederim o güzel anlatımın ve paylaşımın için. Bi tanesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim ki çok güzel olmuştur, ellerine sağlık güzel günlerde kullanılsın :)))

      Sil
  10. Bu model de çok güzel olmuş. İnşallah yapıp sevilenlere hediye edeyim. Sizin sayenizde çok şeyi öğrenip yaptım. sevgiler... ayşe

    YanıtlaSil
  11. tığ numaranız kaç acaba?

    YanıtlaSil
  12. Cok begendim ve yaptim cok guzel oldu 2 saatte bitti.tavsiye ederim yapin.hediye icin

    YanıtlaSil
  13. yaprağını yapamadım .

    YanıtlaSil
  14. selammm çileği normal 13 sıra ördükten sonra bi 4-5 sıra daraltarak örmüşsünüz sanırım orayı tam anlamadım tam o kısımdayım şuan takıldım acil yardım lütfen....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her iki yanda eksiltme yapıyorsunuz, birinci fıstığı yapıp kapatmadan ikinci fıstığı yapıyorsunuz ikisini birlikte kapatıyorsunuz..

      Sil
    2. slm selma hanım ya ben ne yaptıysan yapraklarını yapamadım acil yardım bekliyorum lütfen

      Sil
  15. yaptım selma hanım çok çokk çoookkk tşkkk :)

    YanıtlaSil
  16. çok güzel bir lif modeli beğenerek yaptım teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. Fistiklari kac kere batarak yapiyorsunuz birde tig kac numara acaba?

    YanıtlaSil
  18. Modeliniz çok şirin anlatımınız da o kadar net ki en kısa zamanda denemeliyim :) elleriniza sağlık

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel bir lif olmuş, açıklamanız da gayet net ve anlaşılır :) Çok sevdim, çok beğendim ve tabiki takibe aldım :) Ben de beklerim :)
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hülya Hanım, tabiki de gelirim.. Sevgiler..

      Sil
  20. Lif ormeye yeni basladim.Cok guzel anlatmissiniz ellerinize saglik :) tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  21. Selma hanim cok güzel ormussunuz bende ordum fakat 13 sıra nasıl eksiltecegimi bilmiyorum acil yardim eder misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep hanım burdan yapabileceğim açıklamayı zaten yaptım daha fazlası için yanımda olmanız lazım :) Ördüğünüz sıranın devamındaki açıklamayı resimleri de dikkatle inceleyerek uygularsanız başarırsınız bence.. Sevgiler..

      Sil
    2. müthişşşşşşşşşş

      Sil
  22. 13 sira ordum ondan sonra nasıl eksiltecegimi bilmiyorum acil yardim eder misiniz

    YanıtlaSil
  23. Resimleri inceledim selma hanım arttirdigimiz ikili fistiklar var ya üç fıstık alıp aynı anda mi kapatıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eksiltme yerinde bir fıstık yapıp onu kapatmadan ikinci fıstığa geçiyoruz onu da yapıp ikisini birlikte kapatıyoruz..

      Sil
  24. merhaba yaprakları yapamadım yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  25. Merhaba öncelikle ellerinize sağlık çok açıklayıcı ama bi yerde takildim lifin ağzı açıkmı el giriyor mu yoksa oya yaparken bütün yapıp kapatiyormuyuz acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emel Hanım, evet el girecek şekilde açık kalıyor.. Selamlar..

      Sil
  26. Merhaba öncelikle ellerinize sağlık çok açıklayıcı olmuş ama ben bi yerde takildim lifin ağız kısmı açıkmı içine el giriyor mu yoksa oyayı yaparken kapatiyormuyuz

    YanıtlaSil
  27. Merhaba ellerinize sağlık çok güzeller hemen başladım ama biseye takildim lifin içine el giriyor mu acaba yoksa oya yaparken kapatiyormuyuz acaba

    YanıtlaSil
  28. Sen bir tanesin ben başka birşey söylemiyorum...

    YanıtlaSil
  29. çok güzel anlatmışsınız hiç detay atlamadan teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  30. çok güzel anlatmışsınız hiç detay atlamadan teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  31. Çok guzel anlatmissıniz elınıze saglık

    YanıtlaSil
  32. Yaprakları yapamıyorum yaa delırıcm

    YanıtlaSil
  33. Nette gorup begendigim.bir lifti videolarini izledgm.halde anlammstm,siz.oyle guzel açıklayıp resmetnissiz ki cidden tesekkur ederim.bir oturusta bitirdim,yalnızca yapraklaro yapamadim tam.anlaşılmıyor, elinize saglik iyi gunler..🙏

    YanıtlaSil
  34. benim annem denedi ve çok güzel oldu ayrıca yapımı da çok kolay

    YanıtlaSil
  35. Ablacım ben yaptım ama geniş oldu neden anlamadım aynı senin anlattığın gibi yaptım. Senin yaptığını saydim 3 fıstıkla başlamış önden bakınca benim ki 4 olmuş neden anlamadım. Ama çok güzel tekrar ypmak istiyorum ilk yaptigim çılek gibi hiç olmadı 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, bazen tecrübe kazanmak için birkaç deneme yapmak gerekebiliyor, umarım ikincisi ve sonrakiler istediğin gibi olur, sevgiler <3

      Sil
    2. Yaprağı yapamadım

      Sil
    3. Yapabildiğiniz herhangi bir yaprak motifini kullanabilirsiniz..

      Sil
  36. Ablacım çilek lif im güzel oldu çok güzel anlatıyorum teşekkür ederim. Babet patik anlatır misin tığ ile olan var ya basit. Bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  37. Ellerinize sağlık çok faydalı oldu

    YanıtlaSil
  38. Eline saglik çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  39. Yaptim bende cok hos oldu...teşekkürler..

    YanıtlaSil